مدیریت عملکرد: رویکردی استراتژیک برای مدیریت منابع عمومی

چشم انداز 2025 سازمان بهره وری آسیایی، تعامل فراگیر و رفاه مشترک را ترویج می کند. برای دستیابی به این اهداف، سیستم‌های مدیریت عملکرد که در جهت بهبود کارایی و اثربخشی کلی در استفاده از منابع کمیاب، تقویت پاسخگویی و شفافیت، و افزایش پاسخگویی بخش عمومی به نیازهای شهروندان طراحی شده‌اند، حیاتی هستند.

سیستم های مدیریت عملکرد ابزاری برای اندازه گیری، کنترل و بهبود عملیات برای دستیابی به اهداف استراتژیک هستند. در بخش دولتی، آنها برای تعیین استانداردهایی برای بهبود عملکرد، بهره وری و کیفیت ارائه خدمات عمومی به کار می روند. کارمندان بخش دولتی ملزم به کار در روش ها و زمینه های جدید هستند که شامل استفاده از فناوری و ابزارهای نوآورانه و پیروی از رویه ها و پروتکل های جدید حاکم بر کار از راه دور است.

دبیرخانه ملی بهره وری سریلانکا و دبیرخانه APO یک کارگاه آموزشی در مورد سیستم های مدیریت عملکرد و بهره وری بخش عمومی در 24 تا 26 اوت برگزار کردند. این کارگاه با حضور 43 شرکت کننده از 10 عضو APO برگزار شد. این جلسات توسط چهار استاد و مدرس از استرالیا، کره جنوبی، سنگاپور و سریلانکا انجام شد. تجاربی از استرالیا، کره جنوبی، سنگاپور و بریتانیا ارائه شد و شرکت‌کنندگان سیستم‌های مدیریت عملکرد خود را به اشتراک گذاشتند، که بحث‌ها را غنی‌تر کرد و ماهیت در حال تحول عملیات بخش عمومی برای بهبود بهره‌وری را برجسته کرد.

پیشرفت‌های اخیر در چارچوب‌ها و ابزارهای سیستم‌های مدیریت عملکرد در بخش عمومی در دوران پس از همه‌گیری مورد بررسی قرار گرفت و کار گروهی برنامه‌های استراتژیک را برای ارتقای سیستم‌های مدیریت عملکرد پیشرفته تدوین کرد تا بخش عمومی را برای آینده آماده‌تر کند.

منبع: وبسایت سازمان بهره وری آسیایی

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *