بر اساس کتاب دیتای بهرهوری APO در سال 2021، در سالهای 2010-2019، بخش خدمات بر رشد تولید ناخالص داخلی مسلط بود و پیشرفتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات منجر به افزایش سهم بخش خدمات در رشد بهرهوری نیروی کار در اکثر کشورهای آسیایی شده است. در حالی که همهگیری COVID-19 تأثیرات نامطلوبی بر بخش خدمات داشته است، پذیرش فناوری را برای تغییر عملیات تجاری و رقابتی ماندن تسریع کرد.
فناوریهای راهحل ابری با سرعت تصاعدی پیشرفت کردهاند و پتانسیل بسیار زیادی را برای شرکتهای بخش خدمات برای افزایش بهرهوری و سودآوری ارائه میدهند. شرکتهای کوچک و متوسط میتوانند فناوریهای راهحل ابری را بهعنوان سرویسی بدون هزینههای سرمایه اولیه برای زیرساختهای ساختمانی استفاده کنند، بنابراین جریان نقدی خروجی را کاهش میدهند. راهحلهای نرمافزاری ابزارهای لازم را برای مدیریت کلی فرآیندهای کسبوکار فراهم میکنند، مانند ذخیرهسازی ابری برای دادهها بدون توجه به موقعیت جغرافیایی، مدیریت مالی و حسابداری، بهینهسازی تکالیف منابع انسانی سازمانی، و ایجاد روابط با مشتری، ارتباطات و بازاریابی.
برای بهرهبرداری از مزایای راهحلهای مبتنی بر ابر در بهبود بهرهوری شرکتهای بخش خدمات، کارگاهی در مورد افزایش بهرهوری بخش خدمات با راهکارهای ابری توسط مرکز بهرهوری چین با همکاری دبیرخانه APO از 24 تا 26 اوت برگزار شد. سه نفر از منابع بین المللی از ژاپن، مالزی و سنگاپور در مورد موضوعات مرتبط با راه حل های ابری به 34 شرکت کننده از 12 عضو APO ارائه کردند. شرکت کنندگان همچنین این فرصت را داشتند که به طور مجازی از مدیران ارشد دو شرکت در ROC در مورد استفاده موفقیت آمیز از راه حل های مبتنی بر ابر برای تقویت عملیات کلی و رشد تجاری بازدید و با آنها تعامل داشته باشند.
منبع: سایت سازمان بهره وری آسیایی