۴ راهکار برای مدیریت تیم‌های کوچک به روش رهبران بزرگ

عملکرد کار تیمی، موفقیت کلی و بهره‌وری آن معمولاً به این بستگی دارد که رهبر تیم چگونه بتواند تیم خود را مدیریت کند.

به گزارش بهره ور نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، مدیریت یک تیم گاهی اوقات ممکن است دشوار باشد. عملکرد کار تیمی، موفقیت کلی و بهره‌وری آن معمولاً به این بستگی دارد که رهبر تیم چگونه بتواند تیم خود را مدیریت کند. این ۴ نکته را بخوانید و رهبر بهتری شوید.

چگونه به خوبی تیمی را مدیریت کنیم:

۱. اهداف و انتظارات واضحی برای تیم داشته باشید

۲. بین اعضای تیم اعتماد ایجاد کنید

۳. نحوه گذراندن زمان اعضای تیم را مدیریت کنید

۴. مربی خوبی برای تیم خود باشید

حالا بیایید هر کدام از این ۴ راهکار را به طور دقیق‌تر بررسی کنیم.

۱. اهداف و انتظارات واضحی برای تیم داشته باشید

تمام مدیریت‌های موفق تیم‌ها با پاسخ دادن به دو سوال اساسی شروع می‌شود: چرا این تیم وجود دارد؟ و چه اهدافی باید در سطح فردی و تیمی میسر شوند؟ “چرایی” تحت تاثیر احساسات، و اهداف تحت تاثیر عقل و منطق هستند. برای بهترین استفاده از نیروی انسانی، شما باید هر دو را بررسی و مورد هدف قرار دهید.

در سازمان‌ها و تیم‌ها همه چیز از چرایی شروع می‌شود. “چرایی”، مأموریت یک سازمان (یا یک تیم) را توصیف کرده و باور اصلی درمورد وجود تیم را فراهم می‌کند.

این چرایی به تیم احساس مأموریت و انگیزه ، به ویژه برای گذراندن دوران سخت، می بخشد. “چرایی” مانند چسبی است که مردم را به هم نزدیک‌تر می‌کند و آنها را در سطح عاطفی به یکدیگر متصل می‌کند.

با این حال داشتن یک محرک قوی هرگز کافی نیست. شما همچنین باید یک هدف مشخص درمورد اینکه چه چیزی باید محقق شود و چه قدم‌هایی را برای رسیدن به آنجا باید بردارید، داشته باشید.

  • مطلب رسیدن به هدف در وبسایت کاربوم

بسیار پیش می‌آيد که مدیران تصور می‌کنند اعضای تیم خودبه‌خود می‌دانند که چه کاری باید انجام شود و چگونه می‌توان به آن دست یافت .از آنجا که مردم نمی توانند ذهن شما را بخوانند، شما همیشه باید آنچه را که باید انجام شود، آنچه از هر فرد انتظار می‌رود و استانداردها را به روشنی برای آنها بیان کنید.

۲. بین اعضای تیم اعتماد ایجاد کنید

کتاب پنج اختلال عملکرد تیم توسط پاتریک ام. لنسیونی یکی از بهترین کتاب‌ها در زمینه رهبری و مدیریت یک تیم است. این کتاب درمورد پنج اختلال اساسی در عملکرد یک تیم صحبت می‌کند که باید جداگانه و به ترتیب صحیح مورد بررسی قرار گیرند. پنج اختلال اساسی عملکرد عدم اعتماد، ترس از ناسازگاری، عدم تعهد، اجتناب از پاسخگویی و عدم توجه به نتایج است.

همان طور که می ‌ینید، همه چیز با عدم اعتماد شروع می‌شود. اگر اعتماد واقعی و عمیقی در بین اعضای تیم وجود نداشته باشد، تیم نمی‌تواند به درستی کار کند. اگر اعضای تیم به دلیل عدم وجود اعتماد در حالت دفاعی قرار بگیرند، اغلب از یکدیگر حمایت نمی‌کنند، از یکدیگر غیبت و بدگویی می‌کنند، سوءاستفاده می‌کنند یا حتی برای هم توطئه می‌کنند. این وضعیت اتلاف زیادی از انرژی، زمان و کارایی است.

نشانه عدم اعتماد در بین اعضای تیم این است که اعضای تیم با یکدیگر صادق نباشند. اما سوال اصلی این است که، چگونه می‌توان در میان اعضای تیم اعتماد ایجاد کرد؟ یک شرکت نرم افزاری برای یافتن ویژگی‌های رفتار رهبری که واقعاً باعث ایجاد اعتماد در بین اعضای تیم می شود، مطالعه ای بین 597 رهبر موفق انجام داد. با کمال تعجب، موثرترین راه‌های ایجاد اعتماد، مواردی نیستند که رهبران معمولاً تصور می‌کنند.

فعالیت‌هایی که تأثیر کمی در ایجاد اعتماد بین اعضای تیم دارند:

  • تیم سازی
  • تقدیر کردن
  • شفافیت کامل

فعالیت‌هایی که بیشترین تأثیر را در اعتما‌دسازی دارند:

  • نقاط ضعف خود را به عنوان یک رهبر نشان دهید
  • اهداف و مقصود‌ پشت اعمال خود را منتقل کنید
  • پیگیری تعهدات

بنابراین، به عنوان یک رهبر انسان باشید و آسیب‌پذیری‌ها و نقاط ضعف خود را نشان دهید. به اعضای تیم خود علاقه واقعی نشان دهید، آنها را تشویق کنید تا تجربیات خود را به اشتراک بگذارند، اعتبار و صداقت نشان دهند، به روش‌های مختلف این کار را انجام دهید و اهدافتان را به عنوان یک رهبر به وضوح بیان کنید.

۳. نحوه گذران زمان اعضای تیم را مدیریت کنید

هر رهبر بزرگی می‌داند که مدیریت آنچه که اندازه نمی‌گیرید غیرممکن است. از آنجا که زمان گرانبهاترین منبع برای هر فرد و هر تیمی است، مدیریت صحیح زمان برای بالا نگه داشتن سطح بهره‌وری تیم ضروری است.

وقتی رهبران مدیریت زمان را به تیم خود معرفی می‌کنند، بهره‌وری، تمرکز و عملکرد به طور خودکار افزایش می‌یابد.

مدیریت زمان در کارهای تیمی (یا به عنوان فریلنسری) مزایای زیادی دارد:

  • هر یک از اعضای تیم خودبه‌خود بهره‌وری بیشتری دارد و متمرکز بر کارهای مهم خود است.
  • شما درک بهتری از سرعت تیم برای برنامه‌ریزی، پیش‌بینی و مدیریت منابع دارید.
  • بسیار آسان‌تر می‌دانید تیم شما در کجا زمان خود را تلف می‌کند یا اولویت‌بندی غلطی دارد.
  • شما می‌توانید نرخ بازگشت سرمایه (ROI)تیم را محاسبه کنید.
  • به ایجاد یک روال منظم عادت روزانه کمک می‌کند.
  • صدور صورت‌حساب‌ها بسیار آسان‌تر می‌شود.

رهبران بزرگ بر افراد (روابط) و اهداف (نتایج) معطوف می‌شوند. مدیریت زمان به یک رهبر بزرگ کمک می‌کند تا مردم را پربازده و نتیجه‌گرا نگه دارد. گزارشات مدیریت زمان، بینش بهتری در مورد عملکرد اعضای تیم و چگونگی بهینه‌سازی بهره‌وری فردی و تیمی ارائه می‌دهند. وارد کردن مدیریت زمان به برنامه روزمره‌تان ممکن است دشوار باشد، اما وقتی این کار انجام شود، بهره‌وری تیمتان به طرز معجزه‌آسایی بهبود پیدا می‌کند.

۴. مربی خوبی برای تیم خود باشید

پروژه اکسیژن گوگل به مدت یک دهه بررسی کرد که بهترین مدیران گوگل چه کاری را به طور متفاوتی انجام می‌دهند و چه نوع تأثیری بر عملکرد تیم دارند. نتایج مطالعه آنها حاکی از آن است که کیفیت مدیریت تأثیر بسیار زیادی بر عملکرد تیم و شرکت دارد.

اولین کاری که رهبران بزرگ متفاوت‌تر از دیگران انجام می‌دهند این است که اعضای تیم خود را مربیگری . راهنمایی می‌کنند. آنها برای هر فردی زمان می‌گذارند تا شخصا به آنها نشان دهند که چگونه می‌توان کارها را بهتر انجام داد، آنها تشویق، حمایت و سایر منابع مورد نیاز برای پیشرفت افراد تیم خود را برای آنها فراهم می‌کنند.

رهبران بزرگ به عنوان مربیان به طور فعال گوش می‌دهند، ارتباطات خوبی برقرار می‌کنند، سوال می‌کنند و بازخوردهای سازنده‌ای می‌دهند. اگر می خواهید یک تیم را با موفقیت مدیریت کنید، باید مربی خوبی شوید.

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *