وزیر آموزش و پرورش گفت: تحول در بهرهوری نظام آموزشوپرورش مستلزم تحول در نظامهای مهم سازنده نتایج نهایی است.
به گزارش بهره ور نیوز به نقل از خبرگزاری پانا محسن حاجی میرزایی افزود: در این راستا میتوان بهنظام شناسایی و جذب نیرو، نظام تربیت و پرورش نیروی انسانی، نظام ارزشــیابی و بهروزآوری توانمندیها و صلاحیتهای حرفهای و تخصصی معلمان، نظام برنامه درسی ملی که مسئولیت تولید بستههای یادگیری مبتنی بر تربیت متوازن در همه ساحتهای ششگانه و طراحی موقعیتهای یادگیری را به عهده دارد، نظام ارزشیابی و سنجش تحصیلی که بهعنوان مغناطیس نظام آموزشی زمینههای درک عمیق تراز عملکرد و شناسایی نقاط قابلبهبود شناخته میشود، اشاره کرد.
وی تصریح کرد: اولین گام آموزشوپرورش در بهرهوری سرمایه انسانی، اصلاح نگرش معلمان نسبت بهنظام مدیریت تعلیم و تربیت، جلب اعتماد عموم آنها، ایجاد اطمینان لازم در آنها نســبت به اثربخشی و کارایی مدیریت ارشد آموزشوپرورش و تقویت تعاملات وزارتخانه با جامعه فرهنگیان و افزایش اعتماد بود.
رییس اسبق سازمان بهره وری، بهبود شرایط اقتصادی معلمان در جهت اصلاح اقتصاد تعلیم و تربیت را دومین گام برشمرد و افزود: با تلاشهای صورت گرفته لایحه رتبهبندی معلمان در فرایند پیگیری و تصویب قرارگرفته است.